ידידות במבחן – דורית אורגד

 

חלק א'

 

משימות כתיבה:

בחרו 4 שאלות וענו:

1.     תארו את ניסיונותיו של גבריאל להיקלט בחברת הילדים משכונת נווה און.

2.     תאר את קשיי העלייה והקליטה של משפחת גבריאל בארץ.

3.     כיצד גבריאל מתמודד עם בדידותו?

4.     תאר את הידידות שנרקמת בין חמיד לגבריאל.

5.     גבריאל פונה לחמיד ואומר לו: "...בוא, זרזו ללכת...תבוא איתי הביתה ותישן אצלי...חמיד עמד על כוונתו והביט בו בתימהון ואמר, אולי צדק אחי כשאמר שהוא משוגע..."

א.     מדוע חמיד הביט בו בתימהון?

ב.     מדוע חמיד חשב שאחיו צודק?

 

6.     מה דעתכם על התנהגותה של אביבה ועל התנהגותו של עופר?

כיצד אתם הייתם נוהגים?

7.     מדוע נקרא הספר בשם "ידידות במבחן"

 

חלק ב'

 

ענו על 2 שאלות בלבד:

1.     כתבו מכתב לאחת הדמויות בסיפור. חוו דעתכם על הדמות. תארו את הרגשתכם כלפיה וספרו את התרשמותכם ממעשיה.

2.     בחרו את אחד הגיבורים וספרו על מעשה שעשה, או מה הייתם עושים במקומו.

3.     כתבו סוף אחר לסיפור.

4.     כתבו שיחה דמיונית בינך לבין אחד הגיבורים, איפה נפגשתם, איך הוא נראה, איך הוא התנהג ועוד.

5.     הוסיפו פרק נוסף לסיפור.

 

חלק ג'

 

בחרו משימה אחת בלבד:

1.     הכינו כרזה צבעונית לספר.

2.     בחרו קטע מצחיק או עצוב, העתיקו אותו וציירו לו ציור מתאים.

3.     עצבו המלצה לספר.

4.     עצבו סימנייה לספר.

 

עבודה נעימה!