תלמידי
כתות ו' חונכים סבים וסבתות מבית ספרנו וגימלאים מהקהילה. מידי
יום שישי בין השעות 8:30 – 9:30 מתקיימים המפגשים
במעבדת המחשבים. מהפכת טכנולוגיות המידע פסחה על חלק גדול מבני הגיל השלישי , ולכן אנו פותחים בפניהם חלון לשפה לא מוכרת ולעולמות חדשים. |
|
התכנית
באה לשמר את המורשת בסביבה טכנולוגית , תוך שילוב
כתיבת עבודה ותיעוד פרק מחייו של החניך - הגימלאי . פתגם
אפריקני אומר ש"כשמת אדם מבוגר עולה ספרייה שלימה באש". בתכנית "הקשר הרב דורי"
אנחנו משמרים ספריות אצורות בראשי המבוגרים, באמצעות טכנולוגיות המידע.
| ![]() |
הקשר
והגישור נעשים באמצעות
היכולות החדשניות של החברה החדשנית הצעירה -
אל מול חבריה הוותיקים של החברה ושימור
סיפורי העבר המרתקים של בני הגיל השלישי.
יחסי
הגומלין בין החניך המבוגר והחונך הצעיר באים לידי
ביטוי ברווחים ההדדיים של שני הצדדים .מצד
החניך : יישום ערכים חינוכיים , הרחבת אופקים , העשרת ידע העולם , הצצה לסיפורי
העבר הקשורים בחלקם לתולדות העם היהודי בא"י ובתפוצות , וכמובן הרווח
הגדול החניכים בלימוד
שפת המחשב . |
|
![]() |
לפני
ביצוע התכנית ישנו שלב מקדים של הכנת החונכים בתחום כישורי הדרכה
.
ההשתתפות
בפרויקט החונכות באה מתוך בחירת עצמית של תלמידי
ביה"ס מבין פרויקטים אחרים של חונכות
.
יש
חונכים בעלי כשרון וידע במחשבים , שניתנה להם הזדמנות
למצות עצמם בתחום שבו הם מצליחים ואותו אוהבים .
כבית
ספר "קהילתי" , זהו פרוייקט נוסף שיש בו תרומה לקהילה.
|
שלב כתיבת הסיפור האישי של החניך המבוגר דומה לשלבים בעריכת עבודת חקר שהתלמידים מכירים , ומתרגלים שוב . בכל
תחילת מפגש יש "רגע של נחת" בו ניתנת ההזדמנות לחניכים ולחונכים לשתף את הקבוצה
ברגעי נחת אישיים מהשבוע שחלף . חלק
זה של השיעור מקרב בין חברי הקבוצה , תורם לקשר בין חבריה , ולאווירה המשפחתית
שמגיעה לשיאה במסיבת הפרידה המרגשת
בתום הקורס .
|
|
![]() |
![]() |
הפרוייקט
בא ליישם ערכים חינוכיים שבהם אנו דוגלים , ואליהם אנו שואפים : הקשר
הבין דורי היא תכנית מתוקשבת שיזמה
הפרופ' עדנה אפק ומיושמת בהצלחה
בבית ספרנו זו מתשס"ד . תודה
לחונכי כתות ו' המסורים , שמגלים אחריות רבה במילוי תפקידם ובהצלחה ל
– כ – ו – ל - ם
,
ממני ,
רכזת
בית ספרית ומנחת הקורס .
|
|
![]() |